söndag, oktober 08, 2006

Utanför

Varför såg jag inte på fotbollen igår? Jag visste ju om att matchen var då, tänkte till och med på den vid 20-snåret, men satte mig vid datorn och glömde bort alltihop. Precis innan jag skulle gå och lägga mig upptäckte jag resultatet (Sverige-Spanien 2-0).

Idag läser jag i tidningarna att det tydligen var något magiskt med den där fotbollsmatchen igår. Det var de rätta spelarna som spelade i det svenska laget och alla var bättre är någonsin förr, låter det som. Trots att det bara var en EM-kvalmatch (såna som väl Sverige oftast vinner, det är inte förrän efter gruppspelet i mästerskapen som vi slutar vara bäst i världen) får man intrycket av att det var något i stil med en VM-final som vanns.

Så här i efterhand grämer jag mig ofantligt över att jag inte tittade. Å andra sidan är jag en sådan där person som på något sätt sänder undermedvetna förlora-signaler till svenska idrottsmän när jag ser dem på TV, så egentligen kanske alla vi som är sportintresserade ska vara glada över att jag glömde bort att titta.

0 kommentarer: