tisdag, oktober 10, 2006

Nya Flinn

Kan politiska partier så kan väl jag. Bakom den polerade fasaden finns samma gamla röra som alltid, åtminstone kan man inte vara säker på att någon förändring har ägt rum, men för att ge sken av att ha något nytt, fräscht och modernt att komma med så kan man ju alltid klämma in ett "nya" före namnet.

Skeptisk (det namn jag startade bloggen under) är för övrigt ett bra namn, till exempel när man både behöver presentera sig och uttrycka sin, just skeptiska, inställning till något.

"Jag är Skeptisk."

Finemang.

Det är dock lite väl anonymt för mig i det här fallet. Jag kanske borde vara mystisk ett tag till, medan folk fortfarande letar sig hit från den gamla bloggen, men jag är så barnsligt otålig att jag inte orkar vänta längre. Nu tar jag tillbaka mitt namn.

Hur länge jag kommer att vara den "nya" Flinn vet jag inte i nuläget. Någon gång måste det ju börja bli lite fånigt. Vid närmare eftertanke är det nog redan det.

Jaja.

2 kommentarer:

Anonym skrev:

Själv har jag hört talas om ett intranät som har en vinjett med namnet "Nya Banverket" medan omorganisation pågår. Det verkar ändamålsenligt, men även där kvarstår frågan hur länge kan det betecknas som nytt efter det att den nya organisationen har trätt i kraft?

Flinn skrev:

Om det nya inte ersätter en äldre version utan existerar parallellt med den blir man väl fast med sitt "nya". Se bara på Nya Zeeland!

Så är det ju tack och lov inte i det här fallet.