fredag, oktober 13, 2006

Fredagen den 13:e

Jaha, vad har hänt idag då? (Det är möjligen våghalsigt av mig att sammanfatta dagen redan, för än hinner ju mycket hända innan klockan slår midnatt, men jag tar risken!)

Jag satte i halsen. Rätt obehagligt att hosta så att halva lungorna följer med, men mer klanteri än otur måste jag väl säga.

Sedan höll jag på att bli träffad av en rabarbermissil också. Fast "höll på" klassas nog snarare som tur än otur. Jag undgick ju precis att bli träffad.

Vad har ni att komma med i otursväg den här dagen?

4 kommentarer:

Anonym skrev:

Det var som vanligt en fredag och det spelar ingen roll om det är trettonde-fredag eller inte: Tänkte gå hem tidigare, men efter lunch dök det upp både det ena och det andra som "måste" effektueras innan veckans slut och det kom som vanligt från folk som haft sakerna liggande i dagar eller veckor utan få dom ifrån sig. Jag tog ut det på en stackars bodknodd i Volvobutiken när jag stormade in tio minuter före stängningsdags och sa "det är ju ett j-a sätt att komma så här dags en fredag, men jag hade tänkt köpa dubbdäck", men han hade så mycket knodd-hyfs att han sa "det går bra" och så fick han jobba över en kvart med min lilla leverans ...

Flinn skrev:

Ja, om man skäller på sig själv i förskott kommer man undan med förvånansvärt mycket. Liksom om man förvarnar grannarna om att man ska ha fest.

Karl skrev:

Kan inte påminna mig om att det hände något anmärkningsvärt. Tågresan gick bra och jag kom fram i utsatt tid. Det enda som var irriterande var att Biopalatset, en av Stockholms största biografer, hade lika dålig bild och faktiskt sämre ljud än bion här i Falun. Hade väntat mig att de på ett sånt stort ställe skulle orka bry sig med att ställa bildskärpan, men jag hade visst fel...

Flinn skrev:

Lite otur kanske?