onsdag, oktober 04, 2006

En sminkad lian

När jag ser TV-reklam för mascara som påstås göra ögonfransarna längre fnyser jag bara. Själv har jag en årligen återkommande lian under ena ögat. Det måste vara något extra med just den hårsäcken eftersom fransen inte lossnar eller nöts ut som jag antar att alla andra ögonfransar brukar göra.

Just nu har fransen kommit till det stadium då den börjar krulla sig och till och från petar mig i ögat. Det är förstås mindre behagligt, men vad gör man inte för att få känna sig speciell? Och tydligen ska man ju ha låååånga ögonfransar.

Men hur mycket är det reklamen säger att mascaran ska förlänga ögonfransarna? 25 %? 30 %? Det skulle i så fall bli mer än en centimeter extra på min superfrans. Vem vill ha ögonfransar som är längre än fyra centimeter?

Nej, just det.

Fast han har i och för sig namnsdag idag, Frans IV (eller V eller vad det är, jag har tappat räkningen), så jag borde kanske fira honom på något sätt. Jag kunde till exempel sminka upp honom lite och försöka fånga honom på bild. Det har inte gått så bra de andra gångerna jag har provat, men med lite förlängningsmascara kan det kanske ändå funka.

0 kommentarer: