lördag, oktober 07, 2006

Ett ljus gick upp

Jag visste väl att det inte fanns någon mening med att hindra folk från att till exempel ändra texten i postfoten till sitt eget språk, men jag har verkligen letat och letat i flera dagar nu. Så plötsligt kom jag på att jag inte hade klickat på edit-länken till fältet för bloggposter inne på sidan där man gör de snabba, superlätta ändringarna av bloggens layout. Och där var det ju! Det var så enkelt att det nästan blev för svårt för mig.

Det förklarar också varför lösningen av "1 kommentarer"-problemet gällde på alla ställen utom i postfoten. Många bryr sig inte om att det blir fel ibland, men om man som jag gör det får man fixa det på andra sätt. (Att aldrig få några kommentarer alls fungerar förstås också, även om det är en betydligt tråkigare lösning.)

Det känns inte som om det finns några nackdelar med Blogger beta som är tillräckligt stora för att vanliga bloggare inte ska våga byta redan nu. Det finns tydligen en del specialgrejer som inte riktigt är tilllfixade än, men inget av det rör sådana vanliga funktioner som jag använder. Hittills har jag inte stött på ett enda problem eller strul av det slag jag ständigt råkade ut för före uppgraderingen. Att posta och göra ändringar i bloggen går snabbt och lätt och det är roligare än någonsin att blogga!

2 kommentarer:

Anonym skrev:

Nu är jag här också... Bra att betan fungerar som du vill! :)

Flinn skrev:

Hej Hallon! Vink, vink.