lördag, januari 06, 2007

Nästan bara sant

Idag ägnar sig tydligen precis alla åt att berätta fantastiska historier, småljuga och gissa, så det vill jag också göra. Problemet är att det står helt stilla i huvudet. Några intressanta kändisäventyr att skryta med kommer jag inte på, och knappt ens något märkligt som gäller mig själv. Men det kanske spelar mindre roll, bara jag får träna på att ljuga och ni får gissa lite.

Okej, här kommer fem påståenden. Fyra är sanna, ett är lögn. Gissa vilket!

  1. Jag har haft vattkoppor två gånger.
  2. Jag har en gång cyklat precis förbi en mördad människa utan att märka något.
  3. Jag har varit delaktig i två världsrekord som kommit med i Guinness Rekordbok.
  4. Jag har en gång hittat en femhundring i en snödriva.
  5. Jag har en studentmössa sydd i Wettex.
(Jadå, även familjemedlemmar får delta, för det är ju främst ni som läser bloggen. Men ni som vet svaret säkert kanske kan låta bli att visa det jättetydligt?)

Eftersom det redan börjar bli sent på dagen ska ni få ända fram till måndag på er att gissa innan svaret kommer.

11 kommentarer:

Lotten Bergman skrev:

Nu vill jag att alla påståenden är sanna. Eftersom jag måste välja en, tar jag ... Guinness Rekordbok. Det var nog tre världsrekord, egentligen!

(Om cyklingen är sann, berättar du mer sedan ... väl?)

Anonym skrev:

Hej!! Hur jag i allsin dar hittade hit har jag inte den blekaste aning om - men jag är glad att jag gjorde det. Här ska jag kolla runt lite :) Men först ska jag säga att 1:an är falsk ... eller? För inte kan man väl ha vattkoppor TVÅ gånger??

bästisgrannen skrev:

Jag tror på nummer fem. Jag tror att studentmössan är sydd latex.

Anonym skrev:

Jag gissar på ettan! (Och gissa gärna hos mig!) ;-)

Anonym skrev:

Mhmh, aha, uhu ... jag tror du har följt strategin att skriva ner fem korrekta påståenden, och sedan bara skruva till ett av dem.

Se upp där nere, här kommer en gissning:

Du har slagit ett världsrekord, inte två. Trean ska bort!

Anonym skrev:

Hej! Kul att hitta hit!

Jag gissar att ettan är falsk, för man KAN ju inte ha vattkoppar två gånger. Andra gången får man i så fall bältros (gör hiskeligt ont ... ask me) av samma virus.

Gissa gärna hos mig med!

Anonym skrev:

Jag är bergsäker på att nummer 4, sedeln i snödrivan, ska bort. Hoppas du berättar mer om nummer 2 och 3, det låter spännande!

/Anna, som också har en lista

Flinn skrev:

Vad kul att ni gissar!

Visst ska jag berätta mer om lite av varje sedan. Fast är det inte så att man verkar som mest intressant medan man fortfarande är lite mystisk? ;-)

Anonym skrev:

Jag hade direkt tänkt ta bort 2:an men eftersom inte någon annan gör det, måste den ju vara rätt. Studentmössan tar vi bort istället!

Sara Ödmark skrev:

Visst är det väl ettan som är falsk? Det tror jag! Hu, det där med mordet var läskigt.

Anonym skrev:

Nummer fyra är inte sant. Jag har aldrig hört talas om att du hittat en femhundring. Dessutom vet jag att de övriga är sanna.