onsdag, januari 24, 2007

När Tant Klant gick in i väggen

Stod och sorterade tvätt i badrumsdörröppningen (som jag alltid gör). Vände mig om och lade in locket till den trasiga tvättkorgen på badrumsgolvet (som jag också alltid gör).

Fortfarande framåtböjd vände jag mig åter mot tvättkorgen utanför badrummet. Missbedömde avståndet till dörrposten, alternativt radien av min egen svängande överkropp. Körde med full kraft huvudet rakt mot kanten på dörrposten. Där tog det stopp och jag studsade tillbaka in i badrummet.

I huvudet sa det "tjong!" och själv sa jag "aaj!", men egentligen mer av överraskning än av smärta. Samtidigt snurrade allt till och jag ansåg det bäst att helt enkelt tippa baklänges ner på golvet.

Satt någon minut med händerna hårt pressade mot huvudet. Försökte känna efter hur ont det egentligen gjorde samt om jag var yr och eventuellt skulle behöva tuppa av. Tänkte "och jag som ska tvätta ...".

Kom fram till att jag nog ändå inte skulle svimma och reste mig försiktigt upp. Ringde Hallon och bad honom ringa tillbaka efter någon timme för att se om jag fortfarande levde då. Tänkte att det kunde ju vara bra om någon visste vad som hade hänt.

Tog sedan tvätten och vinglade ut till tvättstugan.

0 kommentarer: