tisdag, januari 30, 2007

Lilla länklistan

Det är rätt vanligt att man på sin blogg har en lista med länkar till andra bloggar som man gillar. På så sätt kan man som läsare lätt klicka sig vidare från blogg till blogg och komma till ställen man kanske aldrig hade hittat annars.

Ändå har jag själv hela tiden av olika anledningar undvikit att ha just en sådan länklista i min egen blogg. Men nu har jag i alla fall en liten en (titta under "Gillar också" i sidmenyn). Tills vidare. Rätt vad det är kan den vara borta igen.

Vad som fick mig att ändra mig? Först och främst har Lotten (som jag ideligen hänvisar till, jag vet, men har ni inte kollat in hennes blogg förut så föreslår jag att ni gör det nu, om inte annat så för att förstå mig en gnutta bättre) bloggläsarvärvsvecka, och jag har gått och funderat lite på om och hur jag skulle haka på den.

Sedan såg jag också idag på Aftonbladet.se en webbfråga som avslöjar att folk inte är riktigt kloka. De har alltså tid, energi och intresse nog för att svara på webbfrågor på Aftonbladet men inte för att läsa bloggar?! Jag säger då det ...

Webbfråga på Aftonbladet.se
Vi stackars bloggläsare behöver verkligen få lite avlastning, så att vi inte behöver fortsätta att läsa fullt så många bloggar var varje dag! Det finns ofattbart många bloggar och det tar en otrolig tid att läsa allt som skrivs på alla dessa bloggar dygnet runt. Fler människor måste därför bli inbitna bloggläsare, och jag måste göra mitt för att fler ska upptäcka den fantastiska bloggvärlden. Det gör jag alltså med den där lilla listan.

Så, nu kan ni surfa vidare och upptäcka att det finns många bloggar som är bra mycket bättre, roligare och oftare uppdaterade än den här. Ha det så trevligt!

2 kommentarer:

Lotten Bergman skrev:

Hear, hear! De har alltså tid, energi och intresse nog för att svara på webbfrågor på Aftonbladet men inte för att läsa bloggar -- helt rätt!

Åh. Kom just på att vi kan starta en rörelse: "Vi som leder folk i rätt riktning." Moraltanter fast utan moral, bara "Ha-det-lite-roligare-tanter" ... liksom.

Fast jag kan stå för tanteriet; du kan få vara den kuliga delen.

Flinn skrev:

Ja! Fast jag vill nog gärna vara tant, jag också. Det är ju det som är det roligaste! :-)