fredag, februari 09, 2007

Två tips

Vill man läsa om Melodifestivalen och allt möjligt som är det minsta lilla relaterat till denna så finns det ju en hel del att välja mellan (för ingen kan väl möjligen läsa allt?). Själv har jag fastnat för Per Sinding Larsens festivalblogg. Helt i min smak. Jag är så glad att jag hittade den redan förra veckan, så att jag kunde hänga med från början. Av någon anledning blev det ändå inte av att jag postade länken här, men det är ju inte för sent än.

Jag skickade förresten ett mejl till PSL och talade om att jag gillade hans blogg. Åh, vad ni säkert tycker att jag är larvig och töntig nu, men nu är det faktiskt så att jag är övertygad om att de flesta människor blir glada av positiv respons och oväntade och helt frivilliga komplimanger, så jag försöker komma ihåg att tala om för folk när jag tycker att de gör något bra. Och då gör jag ingen skillnad på vanliga bekanta och helt främmande kändisar. Alla är de ju människor.

Ja, och naturligtvis hade jag rätt. Han blev glad av min uppmuntran och skrev så trevligt tillbaka. Det hade jag faktiskt inte alls väntat mig, så då blev jag själv ännu gladare. Värsta glädjekedjereaktionen!

Testa själva, vettja! Att ge lite välförtjänt beröm alltså. Det blir mitt andra tips för dagen. Vi borde nog lite till mans träna på att tala om när vi tycker att något är bra, och inte så ofta vänta med att tycka tills det är något som retar oss. För det är ju så enkelt att göra någon glad, och man mår också själv rätt gott av att vara lite snäll.

2 kommentarer:

Anonym skrev:

Bra initiativ (lagom beröm här)! Jag berömde Larsan Sörenson som hölls i Radio Nord kring 1962 och fick ett foto med autograf tillbaka. Ojdå, nu ringade jag in mig lite väl mycket. Borde jag få läsa här, borde jag få skriva, borde jag ens få finnas? Frågorna hopar sig, svaren finns nånstans därute, men finns dom i bloogvärlden???? Tveksamt. Heaven is in your mind (inte religiöst menat, mest psykedeliskt, från flower power-dagarna - oops, I did it again ...)

Flinn skrev:

Hihi! Well, du är ju en av blogg-Flinns huvudsponsorer, och hur anonymt är egentligen det? ;-)

Och jodå, svaren finns lite varstans därute i bloggvärlden!