söndag, februari 04, 2007

Klargörande och förvåning

Och när jag skrev "det kunde lika gärna ha varit Justin Timberlake" menade jag alltså inte att jag gillar honom. Heller. Det blev lite konstigt uttryckt kanske, men jag skyller på att dåliga låtar förstör många hjärnfunktioner.

Förmiddagen idag har jag förresten ägnat åt att förundrat läsa vad andra bloggare har att säga om gårdagens deltävling i melodifestivalen. Alltså, jag är inte förvånad över att de flesta tyckte att det mesta var dåligt, för det var det kanske (och även om det inte hade varit det så hade det varit vad folk skrev, för så gör de ju alltid). Men jag är förvånad över att så många är så uppretade över att "fel" låtar gick vidare, trots att de alltså samtidigt tyckte att alla låtarna var nästan lika bedrövliga. Jag menar, då spelar det väl ingen roll vilka som gick vidare, eftersom de troligen inte har någon chans i finalen i alla fall?

Själv är jag för ovanlighetens skull inte det minsta arg eller irriterad. Jag undrar om det bara beror på att jag inte hade några jättefavoriter eller om mitt bloggtyckande gjorde att jag redan hade ventilerat färdigt när alla andra satt där frustrerade vid sina datorer vid 22-tiden igår kväll. Intressant ny upplevelse hur som helst.

2 kommentarer:

Anonym skrev:

Kul att läsa dina synpunkter på Melodifestivalens låtar! Jag lyssnade mest med ett halvt öra, eftersom jag var (är) sjuk. Utan att ha gett det hela nån större chans, tyckte jag också det mesta var dåligt ... Men jag ska lyssna igen och återkomma om jag ändrar mig! Tycker dock att Tommy och Anna var värdiga vinnare.

Flinn skrev:

Hoppas att du är frisk och kan vara med och tycka vid nästa deltävling. Som tur är (?) får man ju ganska många veckor på sig numera ...