måndag, november 06, 2006

Hemliga sammansvärjningar överallt

Pandas kommentar till en tidigare post påminde mig om att man aldrig ska underskatta fienden. När jag tänker efter kan jag urskilja ett antal möjliga konspirationer i min vardag. Några exempel:

  • Mitt exemplar av tidningen Råd & Rön är alltid mer eller mindre knöligt, smutsigt och slitet. Vissa gånger har omslagssidan nästan lossnat. Andra gånger går det knappt att läsa baksidan på grund av smutsränder. Helt uppenbart är det någon som inte gillar upplysta konsumenter, eller till och med någon som inte vill att jag ska bli en upplyst konsument!
  • Så fort jag har hittat ett favoritmärke av något, det kan vara handkräm, kattmat, müsli eller vad som helst som jag köper regelbundet, så försvinner det ur butikens sortiment eller slutar helt att tillverkas. Det skulle kunna vara för att jag envisas med att inte välja samma sak som den stora hjärntvättade massan, men antagligen går allt ut på att göra livet så surt som möjligt för lilla mig.
  • Grannen ovanpå. (Honom skulle jag kunna skriva massor om, men för tillfället låter jag det vara.) Jag börjar tro att allt han gör på det här stället ingår i en konspiration. Mot mig givetvis. Eventuellt är hans uppgift att trötta ut mig tills jag knappt märker att jag blir attackerad.
  • Den där rabarbermissilen var givetvis ett attentatsförsök. Misslyckat visserligen, men att jag inte insåg det!
Det blir allt tydligare att de är ute efter mig. Jag vet inte varför, jag vet inte vad de vill åstadkomma, jag vet inte ens vilka "de" är, men det är väl inte så noga. Konspiration som konspiration.

0 kommentarer: