tisdag, november 14, 2006

Baskerblogg

Om det är en baskerbloggardag, huvudbonadsdag, stora hattkalaset eller bara en vanlig hattparad spelar ingen roll. Här ska baskerbloggas! (Kolla hos Lotten för att se vilka andra som är med och firar.)

Jag har en enda basker, men den tillhör absolut mina få älsklingar bland kläder och accessoarer. Den är mörkgrön, superluden och så len att det nästan är synd att ha den som huvudbonad. Så ibland har jag den till att gosa med i stället.

Jag kallar den Baskerråttan (inte att förväxla med den i bloggvärlden bekanta Ökenråttan på eventuellt baskerhumör). Baskern har tidigare varit min farmors, men jag lade beslag på den en gång när hon andades något om att hon tyckte att den såg för hemsk ut.

Ibland när jag inte gosar med baskern försöker jag bära den på huvudet som man "ska". Problemet är bara att det är så svårt att veta hur den ska sitta. Jag antar att man får prova sig fram. Här är några sätt jag har testat:

TantbaskerSom en finurlig liten tant.


Fransk baskerÅt det franska hållet.


TonårsbaskerSom en tonåring?


BaskertokHär spårade det visst ur lite ...

4 kommentarer:

Lotten Bergman skrev:

Sista bilden är min favorit. Förstås. Jag gillar urspårningar. Måste köpa en basket. Nej, baskeR!

(Jag har då aldrig i mitt liv varit med om ett mer svårstavat ord än baskeR. Fingrarna rusar iväg och jag har nu haft en basket på huvudet sedan igår kväll.)

Anonym skrev:

På huvudet? Jaha. Det är alltså där den ska sitta.

(wv tycker inte om min hatt som jag nyss hittade i en väska, eller hur ska jag annars tolka: gubnix?

Flinn skrev:

Lotten: Hihi, jag kanske borde testa det där sättet som på sista bilden när jag går ut. Fast hjälp, tänk om någon ser mig!

Lösning av stavningsproblemet: Sätt en lufttom basketboll på huvudet?

Hakke: Nja, ska och ska ... Jag ändrar till "ska" tror jag.

Nu säger wv wizsdjs. Vad blir det? Trollkarlshatt med hörlurar?

Flinn skrev:

hakke menade jag förstås.