fredag, november 03, 2006

"Vet ej" är i alla fall inget alternativ

Dagens webbfråga på falukuriren.se lyder: Har du åkt skidor ännu?

Man kan välja att svara "Ja", "Nej" eller "Ska åka i helgen".

Tillåt mig småle.

Det är bara så typiskt Dalarna. Så fort det kommer snö handlar precis allt om att så snabbt som möjligt ta sig till närmaste slalombacke. Gissa om man känner sig onormal när man som infödd inte deltar i denna hysteri.

Längdskidor har jag åkt. Många gånger. Till och med i en slalombacke. Här i södern brukar jag skryta om att vi där jag kommer ifrån kunde åka på dagsutflykter till fjällen med skolan, och att vi åkte skridskor utomhus minst en gång i veckan typ halva vårterminen. Att jag mest tyckte att det var en pina talar jag dock oftast tystare om, för det gör ju mitt skryt mindre imponerande.

Men rent hypotetiskt nu då: Om jag faktiskt skulle ha åkt skidor, bara inte den här säsongen, men kanske ska göra det i helgen, vilket svar ska jag då kryssa för på webbfrågan?

1 kommentar:

Anonym skrev:

Ha! Väldigt många dalkarlar, eller ja, en kollega till mig i alla fall, åkte hem efter sin helgdagsaftonsförkortadearbetsdag och påstod på fullt allvar att han skulle upp på Lugnet och åka skidor! Så e´re alltså ...