söndag, maj 13, 2007

Vinnare är vi allihopa

Serbien ja. Det var väl bra? Europa är enigt och ingen behöver starta krig åt något håll. Gott.

Jag behövde med andra ord inte gå och lägga mig arg. Inte över schlagern åtminstone. Fast sedan fick jag inte sova på flera timmar ändå, av andra orsaker. Så i dag är jag seg som en geléråtta. Vid det här laget vet väl alla att jag inte är att leka med om jag inte får sova och äta regelbundet, och så kommer det nog att förbli. I det avseendet blir jag inte äldre än fem år.

Till frukosten blev det i alla fall lite roligare igen, för då fick jag ett par lotter att skrapa. De var köpta i Sigtuna, vilket verkar vara ett bra ställe, för tro det eller ej, men det var faktiskt vinst på båda lotterna! Kanske är det ett tecken på att jag borde flytta till Sigtuna? (Nä.)

1 kommentar:

Anonym skrev:

Ammen, grattis, och upplagt för funderingar om slumpen och ödet ... Jag hade ju köpt fyra lotter hemma, men glömde ta med mig för att skicka två till dig. Så jag fick köpa två nya i Sigtuna. Hemmalotterna distribuerades till annan Linnea och övriga släktingar. Ingen vann, och ingen på några andra lotter vi fick heller, så vi ondgjorde oss över att det där med vinst på var fjärde lott inte verkar stämma. Kanske gör det det ändå. Men hur kunde var fjärde lott från Falun bli såld i Sigtuna???