lördag, maj 12, 2007

Fler favvoplumpar

Som jag redan nämnt så är jag positivt inställd till bidragen från Serbien, Ungern, Irland och Vitryssland.

Fast det finns andra jag gillar ännu mer.

Finland, till exempel, har både en låt och en artist som imponerar på mig. Om de skulle råka vinna en gång till skulle det inte göra mig något alls.

Först var min absoluta favorit dock Ryssland. Det är nästan lite ironiskt, med tanke på att låten påminner en del om Elin Lantos melodifestivalsbidrag (som jag ju inte alls diggade, om man säger så). Men den här låten är mycket, mycket bättre, och tjejerna som sjunger lär tydligen vara bra på sitt jobb.

Grekland har också en låt som jag till min förvåning gillar. Men efter vad jag har läst kan det komma att bli ett rätt svagt uppträdande, så just under tävlingen kanske jag ändrar mig.

Egentligen tror jag inte att det spelar någon roll vad de här länderna gör på scenen, för när allt kommer omkring är det superenkelt för mig att välja ut en totalfavorit. Tyskland. Jag är fullständigt och komplett helsåld på Frauen regier'n die Welt och Roger Ciceros röst. Har det tyska språket någonsin låtit vackrare? Om han inte sjunger på tyska i finalen blir jag lite besviken, men jag kommer förstås att älska låten ändå.

0 kommentarer: