lördag, maj 12, 2007

Krysslandet

Vilket bidrag som fick mitt enda lilla kryss i torsdags?

Turkiet förstås.

La Turquie.

Jag fattar inte varför jag har så svårt för de turkiska bidragen jämt. Det är nästan så att man kan tro att jag ogillar själva landet. Eller folk från Turkiet. Men så kan det väl ändå inte vara? De har väl inte gjort mig något? (Förutom då alla turkar på nätet som hängt efter mig, "beautiful blond Swedish girl", som tiggt och bett, krupit på sina bara knän och smörat halvt ihjäl sig för mig som de inte känner men som de är övertygade om måste vara deras drömkvinna bara för att jag är svensk. Galningar.)

Nej, antagligen håller de sig helt enkelt konsekvent till musikstilar som jag har lite extra svårt för. Det är väl inte mer med det.

Men vilket otäckt flin, förresten! Den turkiske sångarens, alltså. Brr! Hade det inte varit för honom hade jag kanske, eventuellt kunnat uthärda låten en eller ett par gånger till.

0 kommentarer: