lördag, maj 12, 2007

La grande finale

Mamma firar ett par födelsedagar och helgen tillsammans med sina arton syskon som har kommit cyklande upp från alla möjliga sydsvenska hörn. Ifall mostermaffian planerar att se på schlager i kväll kommer här en sammanfattning av mina åsikter och förhoppningar, så att de kan ha mig i åtanke när de sitter där hopklämda i soffan och diskuterar och förfasar sig. "Jaså, det var den här som Flinn gillade? Ska det vara bra, det här?" kanske de säger. Vad vet jag.

Jag blir rätt nöjd och glad om något av följande slår in:

  • Tyskland vinner.
  • Ryssland, Finland, Serbien, Ungern, Irland, Vitryssland, Grekland eller Sverige vinner.
  • Något annat land som inte är Turkiet eller Ukraina vinner.
  • Sverige slår Ukraina, oavsett placering.
  • Sverige slår Turkiet, oavsett placering.
  • Sverige får i alla fall tvåsiffrigt antal poäng.
Fast i själva verket bryr jag mig inte så förfärligt mycket om resultatet. I värsta fall härjar jag lite och går och lägger mig arg, men har lagt det bakom mig när jag vaknar i morgon.

0 kommentarer: