fredag, mars 02, 2007

Skidblogg igen

Jaha, det var visst jag som påstod att jag skulle slippa slösa bort en massa tid vid tv:n under skid-VM, eftersom det går så tidigt på morgnarna för oss i Sverige.

Men när man nu har en utmärkt hårddisk-dvd hemma kan man inte bara låta den stå och samla damm. Därför kan jag nu avslöja att det tar en himla tid att titta på skidtävlingar även om man "egentligen" inte tittar på dem, bara spelar in dem "för säkerhets skull liksom".

Det jobbigaste är nog ändå att akta sig för alla former av nyhetsförmedling på morgnarna. Jag har visserligen inte varit så jättenoga med det, eftersom jag har märkt att det inte pratas så mycket om skid-VM på radio och tv, men jag fattade ändå direkt vad som var på gång när nyhetsuppläsaren i morse sa: "Sport nu. För en stund sedan ...". Precis när det sedan skulle avslöjas vilken medalj Sverige hade tagit (för hade det inte blivit medalj hade det ju inte varit en nyhet) fick jag igång mitt hysteriska skyddstrallande och öronklappande. På något sätt lyckades jag samtidigt blunda och byta kanal på tv:n, så när jag senare började titta på min inspelning var det fortfarande nästan lika spännande som om det hade varit direktsändning.

Fast det blir inte mycket till förmiddagar kvar på det här sättet. Jag hinner visserligen tänka en massa under tiden jag tittar på skidåkning. Men det mesta handlar om små iakttagelser jag gör och som inte roar någon annan än mig själv, så det gör inte så mycket nytta i alla fall.

På söndag är det förresten både VM-femmil och Vasaloppet. Vilken fest! Och så tidigt på morgonen! Tur att de håller på och åker ett tag så att man orkar upp innan allt är slut. Jag funderar nämligen allvarligt på att låta bli att spela in alltihop. Det får nog räcka med femmilen.

0 kommentarer: