måndag, mars 19, 2007

Ren och skär passion

Det har bara varit Billy rätt länge nu, ända sedan vi flyttade in i den första gemensamma lägenheten i början av 2001.

Han har allt jag behöver. Han är enkel och har inga dyra vanor, precis som jag själv. Han är flexibel och anpassar sig utan problem efter mina önskningar och behov. Och, framför allt, han är så otroligt praktisk. Tillsammans med honom får man ordning på alla sina böcker, filmer, skivor, spel och andra lösa prylar. Han ser till att det ser snyggt och välstädat ut hemma, även om man har en triljon småsaker. Och om man inte tittar alltför noga ger han emellanåt intryck av att ha mer klass än han egentligen har. Allt har väl att göra med hans fantastiska anpassningsförmåga, antar jag.

Jag är säker på att min och Billys kärlekssaga är en sådan som kan räcka livet ut. Och ändå har jag under nästan hela vår tid tillsammans trånat efter en annan.

Redan under tiden där i studentgettot fick jag ögonen på honom, en viss Expedit. Han var en sådan där typ som var populär hos alla möjliga människor och jag träffade honom på besök hos klasskompisar, såg honom genom fönstren på stora fester och sneglade försiktigt på honom när jag såg honom med sin familj på möbelvaruhuset. Men i vilket sammanhang han än uppträdde så stod han alltid i centrum. Så är det fortfarande. Han är en sådan som många beundrar och vill ha.

Ändå är han egentligen inte alls något kap. Han verkar inte vara speciellt bra på något särskilt. Han är varken praktisk eller smart, och han har till exempel nästan ingenting av Billys flexibilitet. Det han har är helt och hållet yta. Men du store tid vad snygg han är! I jämförelse med honom framstår Billy som en gammal möglig spillra.

Jag inser ju att med Billy kan man få ett fungerande och harmoniskt vardagsliv, men det spelar ingen roll, för när jag ser en skymt av denne Expedit blir jag alldeles knäsvag. Det spelar ingen roll att det bara är hans yttre som attraherar mig, för jag blir ändå svartsjuk när jag ser alla andra som får vara med honom. Nu har det också avslöjats att till och med min bror är ute efter honom.

Men jag bara måste få min lilla del av honom. Sorry Billy, men jag kommer nog att bli tvungen att vara lite otrogen snart.

1 kommentar:

Karl skrev:

Hmm, jag tycker också om denna Expedit...

Hehe...