fredag, april 13, 2007

Schlagerdags igen!

Ikväll sänds första delen av Inför Eurovision Song Contest 2007 på SVT (läs mer, titta och lyssna här). Det ska jag så klart se. Jag gillar sådana program nästan lika mycket som själva tävlingen. Jag har redan lyssnat lite på en del av låtarna, men eftersom det är så ofantligt många länder som deltar nuförtiden orkar jag inte riktigt gå igenom alla själv. Det blir lätt att jag hoppar över de länder som inte brukar imponera på mig, och då missar jag ju alltid något. Därför vill jag se en ordentlig genomgång på tv. Och "det nordiska rådets" åsikter är förstås också roliga att höra.

Fast själva programmet brukar få mig att skämmas en del. Det är snarare regel än undantag att jag har invändningar mot valet av programledare och svensk representant i panelen, men jag orkar inte gnälla över det nu. I stället noterar jag att Eirikur Hauksson representerar Island i både införprogrammen och själva tävlingen i år. Det ska bli intressant att se hur det kommer att bli. Inte för att det brukar vara så mycket annat än uppmuntrande ord mellan grannländerna annars heller, men kommer någon att våga säga någonting negativt alls om det isländska bidraget ikväll? Jag skulle kunna se programmet bara för att få svar på den frågan.

Annars kan man ju alltid slösa bort en stund vid datorn. Till exempel här:

0 kommentarer: