lördag, december 23, 2006

Fyra måltider i fyra landskap

Nu är jag återigen i Falun för julfirande och lite lugn och ro med familjen. Hela gårdagen gick åt till bilresan upp hit, trots att det var bra väglag och inte så fasligt mycket trafik. Fast det är klart, ska man stanna och dokumentera allt hela tiden tar det ju sin lilla tid ...

Morgon i ÖstergötlandFrukost i Linköping, Östergötland. (Det hann bli ljust innan jag tog bilden, ja. Hur tidigt tror ni att jag går upp egentligen?)

Lunchtid i SödermanlandLunch (gissa var!) i Katrineholm, Södermanland. Där höll det på att köra ihop sig lite, men det gick bra. Förresten, om det är någon som har svårt att få tag på en julgran kan jag rekommendera en tur till Katrineholm. Där säljer de granar precis överallt!

Eftermiddag i VästmanlandEftermiddag med fika hos farföräldrarna i Hallstahammar, Västmanland. På bilden syns en samling mer eller mindre okända gamla släktingar. Jag är visst också med där på ett hörn, i en betydligt rundare skepnad än nuförtiden.

Kväll i DalarnaKvällsmat i föräldrahemmet i Falun, Dalarna. (Bilden är visserligen tagen idag, vilket förklarar dagsljuset, men ser ni att det är snö ute? Hurra! Ligg kvar till imorgon nu ...)

Sänggavel av trägolvI mitt gamla rum har jag och sambon numera en gemensam sänggavel till större delen bestående av trägolv. Det är det ju inte ofta man har, så jag tyckte att jag lika gärna kunde slänga med en bild på det också.

0 kommentarer: