onsdag, september 26, 2007

Hejdå vuxenpoäng

(Shit, jag har glömt hur man bloggar! Nej, just det, så där var det ... Så, va?)

Jag har blivit tonåring igen. Ingen sambo, inga husdjur, ingen bil (även om jag fortfarande har körkortet kvar), inget jobb och ingen egen bostad. Veckohandlandet är ungefär det enda som är vuxet och sig likt.

Tillbaka till flickrummet med lila textilier och spegelvägg. Mamma och pappa inom räckhåll. Tryggt och fint. Gatorna välbekanta sedan barndomen.

Plötsligt har min lillebror seglat om mig med ett antal år i utvecklingen. Vem vill jämföra vuxenpoäng nu?

Få se, vad är det man ska göra när man är tonåring? Sminka sig lite för mycket. Ha för lite kläder på sig på vintern. Bråka om telefonräkningar och hemkomsttider. Supa på helgerna. Sova bort hela förmiddagarna. Vägra svara hyfsat på tilltal. Äsch, vad tråkigt. Räcker det inte om jag sätter upp affischer med Orlando Bloom och Måns Zelmerlöw på väggarna?

Någon sa förresten till mig att om jag nu är tonåring igen ska jag väl börja dejta killar som är alldeles för gamla för mig. Typ 20-åringar. Nämen så lämpligt då, det kan ju vara brorsans kompisar med de häftiga bilarna. Håll i er familjen!

8 kommentarer:

lilla my skrev:

Å, gör mig ont...
Är ju där själv.
Men jag vägrade vissa saker.
Jag köpte ny säng (dubbelsängen fick bli soffa - det gjorde för ont), men vägrade köpa en enmans. Köpte en 140, för då når jag över hela, men har också plats om jag någon gång (i en helt främmande framtid) skulle vilja ha någon bredvid mig.
Jag bor än så länge kvar i trean och försöker byta mot en tvåa. Ska absolut inte tillbaka till en studentlya - jag är vuxen!
Men resan tillbaka till familjen gör jag med. Helt plötsligt har jag bytt primärfamilj - tillbaka till den första. Märkligt... men fantastiskt att det bär.
På min vägg sitter också en väldigt vuxen man - Mads Mikkelsen. Vuxenpoängen har krympt, men vissa saker ger jag inte avkall på.
All lycka!

Flinn skrev:

Detsamma!

Nu känns det lite typiskt att jag precis bestämt mig för att göra ett ordentligt blogguppehåll när det dyker upp en ny och trevlig kommentator. :) Men jag tittar in hos dig då och då i alla fall!

lilla my skrev:

Välkommen, det skulle jag uppskatta!
Trist att du uppehållar precis när jag hittat dig...
Nåja, ha det skönt!

Anonym skrev:

Glöm inte att du bör börja smygröka och dölja doften i billig parfym från H&M... :-) /Hanna

Flinn skrev:

Hanna: amen gu asså!! ja som HATAR både rökning o parfym... de e så himla äcklit!!! man vill ju lixom inte va en stinkkärring heller :(

Karl skrev:

Mer särskrivning också. Det är populärt.

Flinn skrev:

shit!! glömmde de.. stink kärring mena ja föståss :D

Flinn skrev:

Nej nu måste jag sluta innan jag blir skadad på riktigt. Det känns hemskt att smutsa ner sin egen blogg på det där sättet.